четвъртък, 9 септември 2010 г.

Защо кметът не иска да се намали такса смет



Чрез председателя


на Общински съвет


Ямбол



До кмета


на община Ямбол



ПИТАНЕ


От Наско Иванов Стефанов,


общински съветник от група „Не на корупцията”


в Общински съвет Ямбол




ГОСПОДИН КМЕТ,



С постановление на Окръжна прокуратура – Ямбол е образувано досъдебно производство срещу виновното длъжностно лице от община Ямбол за извършено престъпление по възлагане на обществена поръчка с предмет – „Депониране на битови отпадъци - ежедневно разтоварване на битови отпадъци, генерирани от живущите и временно пребиваващи граждани на гр. Ямбол на определена площадка, съгласно технологичните изисквания за експлоатация на депа”.


С други постановления на Окръжна прокуратура – Ямбол са образувани досъдебни производства за нанесени финансови вреди на общинското предприятие “Комуналуниверс” ЕООД от незаконосъобразни действия на кмета Георги Славов и неправомерно назначения прокурист Иван Божилов във връзка с подписването на договор с частната сливенска фирма „Еко Бул агро” за учредяване на Гражданско дружество „Комунални дейности и благоустройство”, възлагане на обществена поръчка с предмет “Почистване, поддържане на чистотата и озеленените територии за обществено ползване на гр. Ямбол”, неправомерно разпродаване на имущество на общинското дружество „Комуналуниверс” и други.


Извършваните проверки и повдигнатият обвинителен акт са в пряка връзка с решението на мнозинството от общинските съветници от ГЕРБ и партньори за определяне на такса смет за гражданите и юридическите лица.


В предложенията на кмета на община Ямбол за утвърждаване на размера на такса смет за 2008, 2009 и 2010 г. е посочено, че изготвянето на план-сметките е извършено въз основа на сключените договори за предоставяне на услугите в сферата на управление на отпадъците, както и на база на информацията относно количеството на генерираните и обезвредени отпадъци и населението на общината.


На 01.09.2008 г. кметът на община Ямбол, в качеството си на Възложител, подписал ДОГОВОР № 101 с ГД "Еко ЕУ Технолоджи" гр. Сливен за експлоатацията на депото за битови отпадъци. От информацията, публикувана в Регистъра на обществените поръчки, става ясно, че с този договор кметът е задължил общината, респ. гражданите и фирмите, да платят на ГД "Еко ЕУ Технолоджи" гр. Сливен 6 664 704 лева без ДДС за 5 години, т.е. не по-малко от 1 332 941 лева без ДДС в годишен размер.


До есента на 2008 г. услугата почистване на улични платна, площади, алеи, паркове и други територии от населените места, предназначени за обществено ползване се извършваше от общинското дружество “Комуналуниверс” ЕООД по силата на договор с община Ямбол. На 12 септември 2008 г. кметът Георги Славов, в качеството си на възложител, подписва Договор № 102 с ГД "Комунални дейности и благоустройство" гр. Ямбол за изпълнение на обществена поръчка - "Почистване, поддържане на чистотата и озеленените територии за обществено ползване на гр. Ямбол". От публикуваната в Регистъра за обществени поръчки информация става ясно, че кметът на Ямбол е задължил общината, респективно гражданите и фирмите да платят на ГД "Комунални дейности и благоустройство" гр. Ямбол 4 230 000 лв. без ДДС за 3 години.


Според Годишна данъчна декларация № 134/24.03.2010 г. от ГД „Комунални дейности и благоустройство” е отчетена печалба за 2009 г. в размер на 624 200.75 лв. Същевременно в Отчета за дейността на „Комуналуниверс” ЕООД е посочено, че през 2009 г. общинското търговско дружество отчита 692 хил.лв. по-малко приходи, в сравнение с 2008 г. и приключва 2009 г. с нулев резултат.


В тази връзка питанията ми към Вас са следните:


1. Не е ли намалението на приходите на „Комуналуниверс” резултат от договора за учредяване на Гражданско дружество „Комунални дейности и благоустройство” между „Комуналуниверс” и частната фирма „Еко Бул агро” – Сливен, подписан НЕПРАВОМЕРНО от прокуриста Иван Божилов с еднолично разрешение на кмета Георги Славов, както и възлагането на гражданското дружество от община Ямбол на обществената поръчка за поддържане на чистотата и озеленените територии на гр. Ямбол?


2. Не следва ли да бъде намалена такса смет за гражданите и фирмите в община Ямбол при неоспоримия факт от чиста печалба за изпълнителя Гражданско дружество „Комунални дейности и благоустройство”, конкретно за „Еко Бул агро” от 624 200.75 лв. при годишен размер на възложените от общината поръчки в размер на 1,4 млн.лв.?


3. Как бяха определени дейностите и техните стойности по договора с ГД "Еко ЕУ Технолоджи" за поддръжка и рекултивация на депото и кое наложи подписването на договор през 2008 г. за тригодишен период при положение, че общината изпълнява проект за изграждане на регионално депо?


4. Как ще бъдат възстановени нанесените материални щети на община Ямбол и нейните граждани вследствие незаконосъобразните действия на кмета при подписването на договорите с ГД "Еко ЕУ Технолоджи" и ГД „Комунални дейности и благоустройство”, зад които стои бившият му съдружник Радостин Русев?


На основание чл. 30.2. и чл.65.1. от Правилника за организацията и дейността на общински съвет Ямбол, неговите комисии и взаимодействието им с общинската администрация на община Ямбол настоявам за устен и писмен отговор на отправените от мен питания.



Наско Стефанов



08.09.2010 г.

Гр. Ямбол

Как се грижи общината за децата?



Чрез председателя


на Общински съвет Ямбол



До кмета


на община Ямбол



ПИТАНЕ


От Николай Ганев Димов,


Независим общински съветник


в Общински съвет Ямбол




ГОСПОДИН КМЕТ,



На основание чл. 30.2. и чл.65.1. от Правилника за организацията и дейността на общински съвет Ямбол, неговите комисии и взаимодействието им с общинската администрация на община Ямбол настоявам чрез Вас да получа отговор на следното питане към заместник-кмета г-жа Нина Русева:


І. С решение на кмета на община Ямбол през месеците юли и септември 2010 г. се проведоха открити конкурси по Закона за обществените поръчки с предмет „Доставка на готова храна за нуждите на децата от ДДЛРГ „Ю. Гагарин” – гр. Ямбол”. Процедурата по избор на изпълнител все още не е приключила, но по информация на директорката на Дома за деца, лишени от родителска грижа „Юрий Гагарин” Николинка Пенкова, служителите в кухнята са освободени с цел икономии в бюджета.


През 2008 и 2009 г. доставката на хляб, хлебни и пресни сладкарски изделия, мляко и млечни продукти, месо и месни продукти, плодови и зеленчукови консерви и други хранителни продукти в Дома се осъществява от частни фирми, избрани по Закона за обществените поръчки. Договорите с тях са изтекли на 06.04.2010 г., но нови конкурси не са провеждани.


Същевременно през двете години с решение на кмета са прекратявани процедурите за избор на доставчик на пресни плодове и зеленчуци в социалното заведение, тъй като в определените за конкурсите срокове не е постъпвала оферта. Нови конкурси не са обявявани.


В тази връзка питанията ми чрез Вас към заместник-кмета Нина Русева, в чийто ресор е дейността на социалното заведение, са:


1. Коя е причината за директор на Дома за деца, лишени от родителска грижа „Юрий Гагарин” без конкурс да бъде назначена Николинка Йорданова Пенкова, общински съветник от ГЕРБ в община Тунджа?


2. Кой допусна доставките на хранителни продукти и други консумативи в Дома да се осъществяват от фирма „КОЛЕВ – 1990” ЕООД, еднолична собственост на Кольо Атанасов Колев, общински съветник от ГЕРБ в община Тунджа, без за целта да е проведен дори нагласен конкурс по Закона за обществените поръчки?


3. Как се осъществява контрола върху полаганите грижи за децата в Дома, в това число и тяхното хранене?


4. Осъществява ли се контрол от страна на общината върху изразходването на бюджета на Дома и получените дарения?


ІІ. На 18 март 2010 г. общинската администрация принуди Общинския съвет да вземе решение за закриване на ЦДГ № 2 "Снежанка", ЦДГ № 12 "Зорница", ЦДГ № 19 "Малина" и ЦДГ №13 "Славейче". Мотивите, изложени ресорния заместник-кмет Нина Русева, изпълняващ по това време длъжността кмет със заповед за заместване № 0030 от 25.01.2010г., пред общинските съветници бяха, че чрез обединяването на цитираните детски градини с други детски заведения ще се оптимизират разходите и ще се подобри качеството на предлаганите услуги, в това число и храненето на децата.


В тази връзка питането ми чрез Вас към г-жа Нина Русева е:


1. Колко средства от бюджета на детските градини в община Ямбол бяха икономисани след закриването на ЦДГ № 2 "Снежанка", ЦДГ № 12 "Зорница", ЦДГ № 19 "Малина" и ЦДГ №13 "Славейче"?


2. Как са организирани грижите и доставката на храна за децата, които се възпитават в сградите на закритите детски градини след преструктурирането?


Настоявам за устен и писмен отговор на отправените от мен питания.



Николай Ганев



08.09.2010 г.

Гр. Ямбол

Защо общината не е граждански ищец по делото срещу кмета?



Чрез председателя


на Общински съвет Ямбол



До кмета


на община Ямбол



ПИТАНЕ


От Николай Ганев Димов,


Независим общински съветник


в Общински съвет Ямбол




ГОСПОДИН КМЕТ,



На 13.09.2010 г. в Окръжен съд – Ямбол е насрочено второто заседание по Наказателно общ характер дело № 302 по описа на Съда за 2010 г. срещу кмета на Община Ямбол Георги Иванов Славов. Делото е за престъпление по чл. 282, ал.3, вр.ал.2, предл.1 и 2, вр.ал.1 от Наказателния кодекс, затова че през м. септември 2008 г. – м. март 2010 г. в гр. Ямбол, в качеството си на длъжностно лице, заемащо отговорно служебно положение – кмет на Община Ямбол, с цел да набави облага за „Диана Комерс 1” ЕООД – гр. Ямбол в размер на 2 090 385,41 лв., Георги Славов е нарушил служебните си задължения и превишил властта и правата си при възлагането и сключването на договор № 107/10.11.2008 г. за изпълнението на обществена поръчка за изграждане на обект „Улични водопроводи и улична канализация по улица „Ген.Заимов” и ул.”Граф Игнатиев” в гр. Ямбол, изразяващи се в нарушения по: чл.2, ал.1,т.1,2 и 3 от ЗОП; - чл.15, ал.1,вр.ал.2,т.8, вр.ал.3, ал.4 от ЗОП; чл.39, ал.1, т.3 от ЗОП; чл.41, ал.2 от ЗОП; чл.22 и чл.24 от ЗОБ и § 84 от Закона за държавния бюджет за 2008 г; чл.148, ал.1 от ЗУТ; чл.157, ал.1 от ЗУТ и чл. 178,ал.1 от ЗУТ.


Община Ямбол в това наказателно производство се явява пострадало лице, тъй като съгласно фактическите констатации по Обвинителния акт на Окръжна прокуратура – Ямбол от деянието на Георги Славов са настъпили значителни вредни последици в размер на 2 090 385,41 лв. за Община Ямбол и общинския бюджет, представляващи разлика от заплатената от община Ямбол сума и действителната стойност на обекта по средни пазарни цени към момента на сключване на договора.


Деянието представлява особено тежък случай по смисъла на чл.93, ал.1,т.8 от НК.


Съгласно чл. 84. (1) от Наказателно-процесуалния кодекс пострадалият или неговите наследници, както и юридическите лица, които са претърпели вреди от престъплението, могат да предявят в съдебното производство граждански иск за обезщетение на вредите и да се установят като граждански ищци.


Съгласно чл. 44, ал.1, т. 15 от ЗМСМА и чл.30 ал.4 от Гражданския процесуален кодекс кметът на Общината е единствен неин представител пред съда.


В тази връзка и на основание чл. 30.2. и чл.65.1. от Правилника за организацията и дейността на общински съвет Ямбол, неговите комисии и взаимодействието им с общинската администрация на община Ямбол имам към Вас следните питания:


1. Предвид факта, че е налице конфликт на интереси – кметът е едновременно и подсъдим по цитираното наказателно общ характер дело № 302 по описа на Съда за 2010 г., определен ли е друг служител от общината, който да предприеме действия от името на община Ямбол за конституирането й като граждански ищец, за да бъдат своевременно защитени интересите й и да се претендира възстановяването на сумите от нанесените щети?


2. В случай, че не е определен такъв служител, какви са мотивите на кмета за това и как ще бъде компенсирана Община Ямбол за нанесените й материални вреди от незаконосъобразните действия на кмета по изграждането на водопровода на улиците „Граф Игнатиев” и „Генерал Заимов”?


Държа да получа устен отговор на този въпрос на днешното заседание и писмен отговор, съгласно реда на Правилника за организацията и дейността на общински съвет Ямбол, неговите комисии и взаимодействието им с общинската администрация на община Ямбол.


Николай Ганев


08.09.2010 г.


Гр. Ямбол

Ще си подаде ли кметът Славов оставката?

Чрез председателя

на Общински съвет Ямбол

До кмета

на община Ямбол

ПИТАНЕ

От Каньо Николов Канев,

общински съветник в Общински съвет Ямбол

ГОСПОДИН СЛАВОВ,

С дълбоко уважение и респект пред кмета на община Ямбол като орган на изпълнителната власт и на основание чл. 30.2. и чл.65.1. от Правилника за организацията и дейността на общински съвет Ямбол, неговите комисии и взаимодействието им с общинската администрация на община Ямбол настоявам да получа от Вас устен и писмен отговор на следните въпроси:

Срещу кмета на община Ямбол са образувани:

1. Наказателно от общ характер дело № 302 затова, че с цел да набави облага за „Диана Комерс 1”ЕООД – гр. Ямбол в размер на 2 090 385,41 лв. е нарушил служебните си задължения и превишил властта и правата си при възлагането и изпълнението на обществена поръчка за изграждане на обект „Улични водопроводи и улична канализация по ул.”Ген.Заимов” и ул.”Граф Игнатиев”.

2. Досъдебно производство № 117/09 г. по описа на ОД на МВР-Ямбол /преписка вх. № 604/09 по описа на ОП-Ямбол/, водено срещу виновното длъжностно лице от Община Ямбол за извършено престъпление по чл.219 ал.4 вр.ал.1 от НК по възлагане на обществена поръчка с предмет – „Депониране на битови отпадъци - ежедневно разтоварване на битови отпадъци, генерирани от живущите и временно пребиваващи граждани на гр. Ямбол на определена площадка, съгласно технологичните изисквания за експлоатация на депа”.

3. Досъдебни производства за нанесени финансови вреди на общинското предприятие “Комуналуниверс” ЕООД от незаконосъобразни действия на кмета Георги Славов и неправомерно назначения прокурист Иван Божилов.

4. Досъдебно производство № 22/2010 по преписка № 1836/2009 г. за незаконосъобразни действия на кмета на община Ямбол при възлагането на ремонта на зала “Диана”.

5. Дознание с № 12/2010 г. по преписка № 1837/2009 г. по описа на Окръжна прокуратура – Ямбол заради обществената поръчка за издаване на информационен бюлетин на община Ямбол.

6. Досъдебно производство № 192/2009 г. по преписка № 1833/6.11.2009 г. по описа на Окръжна прокуратура – Ямбол за нанесени вреди на община Ямбол от незаконосъобразни действия на кмета Георги Славов при изпълнение на обект “Ремонт на осем улици в първи жилищен район в гр. Ямбол”, който следваше да се финансира от програма ФАР по договор за безвъзмездна финансова помощ по проект “Подобряване качеството на живот в квартал със смесено население, чрез доизграждане и рехабилитация на техническата инфраструктура ( тротоарни настилки, асфалтиране на улици, осветление)”.

Предвид изброените наказателно дело и досъдебни производства и вече евднъж внесеното искане за отстраняването Ви от длъжност, моля г-н Славов да ми отговорите:

1. Ще се възползвате ли от правото си да подадете сам оставка чрез председателя на общинския съвет до общинската избирателна комисия с цел да не се злепоставя името Ви, да не се уронва престижа на местната власт и да се даде възможност на Община Ямбол да защити интересите си като бъде конституирана като граждански ищец срещу евентуални последващи наказателни дела срещу Вас?

2. В случай, че отговорът Ви е не, призовавам Вашите съпартийци от ГЕРБ и останалите общински съветници да приемем декларация, с която да поискаме от съда отстраняването на кмета от длъжност до приключването на съдебните производства срещу него.

08.09.2010 г.

Гр. Ямбол С уважение:

Каньо Канев



За "новата" улица в "Златен рог"



Чрез председателя


на Общински съвет


Ямбол



До кмета


на община Ямбол



ПИТАНЕ


От Пламен Петров Майсторов,


общински съветник от група „Не на корупцията”


в Общински съвет Ямбол




Г-Н СЛАВОВ,


В отчета на кмета на община Ямбол Георги Славов за периода 1 януари – 30 юни 2010 г. се посочва, че е завършен ремонтът на една от главните улици в кв. „Златен рог” – от бензиностанция „Геомекс” до ГПЧЕ „Васил Карагьозов”. Стойността на обекта е близо 300 000 лева, осигурени чрез заема, който Община Ямбол изтегли от SG експресбанк в размер на 5 млн.лв.


От медиите разбрах, че ремонтът е извършен от СК „Път Строй Инвест“ ООД-Ямбол, с което Община Ямбол има подписан договор на стойност 12 млн.лв. – предмет на поредното досъдебно производство срещу кмета на общината.


На основание чл. 30.2. и чл.65.1. от Правилника за организацията и дейността на общински съвет Ямбол, неговите комисии и взаимодействието им с общинската администрация на община Ямбол имам към Вас следното питане:


1. Проведена ли е процедура по Закона за обществените поръчки за ремонта на улицата от бензиностанция „Геомекс” до ГПЧЕ „Васил Карагьозов”?


2. В случай, че не е провеждана подобна процедура, с чие решение ремонтът е възложен на СК „Път Строй Инвест“ ООД-Ямбол?


3. Кой е осъществил строителният надзор на този обект, има ли условия за гаранция от страна на изпълнителя и по какъв начин общината би могла да защити интересите си в случай на в случай на констатиране на некачествено извършени работи.


Надявам се, че в установения в Правилника за организацията и дейността на общински съвет Ямбол, неговите комисии и взаимодействието им с общинската администрация на община Ямбол 15-дневен срок ще получа устен и писмен отговор на поставените от мен въпроси.




08.09.2010 г.


Гр. Ямбол С уважение:


Пламен Майсторов